Panplast Et-Süt Entegre Gıda Kompleksi

Güvenilir Marka Ödülünü TORKU Aldı

Gıda alanında hem yurtiçinden hem de dışından sektör temsilcileri ile uzmanlarını bir araya getiren ve bu sene 3’üncüsü gerçekleştirilen Uluslararası Güvenilir Gıda Zirvesi Geçtiğimiz Günlerde Ankara’da yapıldı. Uluslararası Güvenilir Gıda Derneği’nin (UGGD) organize ettiği zirvede gerçekleştirilen panelde güvenilir gıda konuşulurken, sektör temsilcileri ve uzmanlardan oluşan seçici kurul tarafından değerlendirilip belirlenen ve güvenilir gıda üretimi konusunda hassasiyet gösteren marka ve kurumlar da ödüllendirildi.

Tüketici sağlığını korumak, güvenilir gıda konusunda toplum bilincini yükseltmek, tarladan sofraya uzanan gıda üretim sürecinde gıda standartlarında sağlık eksenli bir hassasiyet oluşturmak amacıyla düzenlenen zirvede TORKU “Uluslararası Güvenilir Marka” ödülünün sahibi oldu.

UGGD’ nin organize ettiği ve yurtiçi ile yurtdışından çok sayıda sektör temsilcisi ve uzmanın katılımıyla Rixsos Grand Ankara Otelinde gerçekleştirilen Zirve çerçevesinde düzenlenen panelin ilk oturumunda “Tarladan Sofraya Güvenilir Gıdanın Sektörel Boyutu” ele alınırken, Prof. Dr. Halil İnalcık’ın Başkanlığında gerçekleştirilen ikinci oturumda ise “Osmanlı Türkiye’sinde Ahilik İhtisap Kanunları ve Kadı Narhları: Eşya, Gıda Maddelerinin Kontrolü” tartışıldı.

Zirvede gerçekleştirilen törenle, tüketiciye sundukları ve üretim ile pazarlama dâhil sağlıklı gıda ürünleri konusundaki hassasiyetleri dikkate alınarak, sektör temsilcileri ve uzmanlardan oluşan seçici kurul tarafından yapılan değerlendirme sonucu belirlenen markalar ile firmalara ödülleri verildi. TORKU’ nun Seçici Kurul tarafından şeker ve şekerli mamuller kategorisinde Uluslararası Güvenilir Marka olarak seçildiği zirvede 15 kategoride çeşitli firma ve markalara ödülleri verildi. Zirve’de TORKU’ ya verilen Güvenilir Marka ödülünü Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’u temsilen PANEK Genel Müdür Vekili Hakan Kayra alırken, yaptığı konuşma ile Seçici Kurul ve zirveye katılan çok sayıda sektör temsilcisine gösterdikleri teveccüh nedeniyle teşekkür etti.

Uluslararası Gıda Zirvesi tarafından TORKU markasının “Güvenilir Marka” olarak seçilmesini, tüketici sağlığına gösterdikleri hassasiyetin ve tarladan sofraya tüm üretim süreci ile Konya Şeker güvencesi ile üretilen bütün ürünlerde bu yaklaşımdan taviz vermemelerinin sonucu olduğunu belirten Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk özetle şunları söyledi;

“TORKU markası ülkemizin en genç gıda markalarından biridir. Biz tüketiciye doğrudan ulaşacak gıda ürünlerimizde TORKU’yu şemsiye marka olarak 2006 yılında belirledik. Henüz genç ancak hızla büyüyen ve tüketiciye güven veren bir marka oldu. TORKU markasını biz Divan-ı Lügatit Türk’ten seçtik. Anlamı ipek, ipeksi, ipek gibi saf ve sağlam. Malum ipek hem kıymetlidir hem de saf ve doğal katkısız tertemiz bir üründür. Bizim bu marka altında ürettiğimiz ürünler de hem çok kıymetli hem de doğal, saf ve sağlıklı. Bizim asla taviz vermediğimiz ve vermeyeceğimiz husus kalite, hijyen, sağlık ve doğallıktır. Marka seçimimizde de etkili olan bu hususun markamızın tüketici tarafından algılanmasına da yansımaya başladığının en temel göstergesi TORKU markasına ve TORKU markası ile ürettiğimiz ürünlere verilen ödüllerdir.

Son yıllarda hem ulusal hem de uluslararası ölçekte en çok ödül alan, güvenilir marka kategorisinde en çok kürsüye çıkan markalardan biri TORKU’dur. Bu bir güven göstergesidir. Bu ödüller bir anlamda yaptığımız işin, evlatlarımızın sağlıklı gıdaya ulaşması konusunda sergilediğimiz kararlılığın, tüketici sağlığına gösterdiğimiz hassasiyetin karşılık bulduğunun, üretim yaklaşımımıza verilen desteğin göstergesidir. Bu teveccüh bizim hem şevkimizi arttırıyor hem de sergilediğimiz iradenin ve kararlılığın daha da kuvvetlenmesini sağlıyor. O nedenle öncelikle ülkemizin en genç gıda markası TORKU’nun sağlıklı ve doğal ürünler konusundaki hassasiyetinin ödüllendirilmesi gerektiğini düşünen Seçici Kurul üyelerine sergiledikleri dikkat ve teveccüh için teşekkür ediyorum.

Biz hep şunu söyledik. Kendi çocuklarımızın, kendi torunlarımızın önüne koyamayacağımız hiçbir ürünü üretmeyeceğiz. Her ürettiğimiz ürüne kefiliz. Ürettiğimiz her ürün bizim itibarımızdır, dedik. Sadece söylemekle de kalmıyoruz, bunu ürettiğimiz her ürüne yansıtıyoruz. Biz tüm markalarımızla birlikte TORKU markasıyla nihai tüketiciye sunduğumuz ürünlerimizi sadece ticari ürünler olarak görmüyoruz. Ürettiğimiz ve Konya Şeker damgalı her ürün bizim itibarımızdır. Biz bir sanayi kuruluşuyuz ancak hala esnaf ahlakını muhafaza ediyoruz. O nedenle de bizim ürünlerimizin ve TORKU markalı ürünlerin en önemli farkı şudur, her şey birinci sınıftır ve maliyet düşünülerek malzemeden tasarruf anlayışıyla üretilmemiştir.

Yaklaşımımız bu olunca da bütün markalarımızın ve ürünlerimizin o tercihi yansıtması gerekiyor. Nitekim biz de TORKU için markalaşma ve üretim yaklaşımımızı buna göre oluşturduk ve pazarda kalitemizle yer edindik ve çıkardığımız her yeni üründe de bu anlayışla pazarda yer alıyoruz. Ürünlerimizde, kullandığımız şekeri biz üretiyoruz ve %100 pancar şekeri. TORKU markası altında üretilen ürünlerin yağı, kakaosu, fındığı fıstığı aklınıza ne gelirse hepsi birinci sınıftır. Ülkemizin en genç gıda markası TORKU’ nun bu kadar kısa sürede bu kadar çok ödül almasının gerçek sebebi bu üretim anlayışı ve yaklaşımı ile sağlıklı doğal ürünler konusunda sergilediği yüksek hassasiyettir.”



www.recepkonuk.com.tr