Boğaziçi Üniversitesi tarafından düzenlenen "Management Study with Executives" (MSE) İş Dünyası, Yöneticilik ve Liderlik Konferansı dahilinde üyeler ve mezunlar arasında yapılan anketler sonucunda belirlenen Boğaziçi İş Dünyası Ödülleri sahiplerini buldu. Bu yıl Torku, ağaçlandırma ve organik üretim konusundaki hassasiyeti nedeniyle Toplumsal Katkı Özel Ödülü’ne layık görüldü. Yönetim Kurulu Başkanı Harun Ersöz; “Bu ödülü tüm Türkiye genelinde pancar üretimi yapan 900 bin çiftçi adına alıyorum” dedi.
Yenilikçi ve modern üretimi ile atıştırmalıktan unlu mamullere, et-süt ürünlerinden bitkisel yağlara, şalgam suyuna hatta sirkeye kadar geniş bir ürün yelpazesinde üretim yapan Konya Şeker, Torku markasıyla Boğaziçi İş Dünyası Ödülleri’nde, Toplumsal Katkı Özel Ödülü’ne layık görüldü. Torku’ya bu ödülü, ağaçlandırma çalışmaları ve katkı maddesiz doğal üretime gösterdiği duyarlılık getirdi.
Yönetim Kurulu Başkanı Harun Ersöz İstanbul’da MSE Konferansları kapsamında gerçekleşen ödül töreninde yaptığı konuşmada, Torku’nun ‘yüzde 100 yerli ve sağlıklı üretim’ sloganıyla tüketicinin hem sağlığına hem damağına hitap eden ürünler geliştirdiğini söyledi. Ersöz, “Uzun Ar-Ge çalışmalarımızla yenilikçi, doğal, sağlıklı ürünlerin üretimini yapıyoruz. Tohumdan çatala kadar üretimin her aşamasında varız. Pancar üreticisi ortaklarımızın emeğini, katma değerli ürünlere çevirip Torku markasıyla tüketiciye sunuyoruz.
Burada bize ödülü getiren katkı maddesiz doğal üretime gösterdiğimiz duyarlılık, bizim için hem tüketici sağlığı hem de tarımın sürdürülebilir gelişimi anlamına geliyor. Pancar üreticisi ortaklarımızın tarım ve hayvancılıkla refahlarını yükseltebilmelerini istiyoruz. Konya Şeker modeli ve Torku markası bu amaca hizmet ediyor. Diğer yandan üretirken, tüketirken ve yaşarken çevreye duyarlı olmaya önem veriyoruz. Bu ödüle Torku markamızı layık gören Boğaziçi Üniversitesi’ne teşekkür ediyorum.
MSE ödülüne toplumsal katkı alanında layık görülmek bizi daha çok sevindirdi. Bu anlamlı ödülü, şirketimizin ana hissedarı kooperatif ortağımız Konya’daki on binlerce çiftçi ortağımız başta olmak üzere, ülke genelindeki pancar kooperatiflerinin ortağı olan ve üye oldukları kooperatifler vasıtasıyla şirketimizin hissedarı olan yüz binlerce üretici ortağımız adına alıyorum” dedi.
Doğal pancar şekerli ürünler
Konya Şeker’in Torku markasıyla toplumu sağlıklı ürünlerle buluşturduğuna dikkat çeken Ersöz, “Üretimini dünyanın en modern tesislerinde gerçekleştiren Konya Şeker’in Torku markalı tüm atıştırmalık ürünleri yüzde 100 doğal pancar şekerinden üretiliyor. Türkiye’de ilk defa glikoz şurubu içermeyen ürünlerle özellikle çocukların sağlıklı beslenmesini sağladık. Ayrıca Torku olarak Türkiye’nin tek kampüs içerisindeki en büyük et ve süt entegre tesisine sahibiz. Halkımıza şekerleme ve atıştırmalık ürünlerin yanı sıra doğal sağlıklı et ve süt ürünleri de sunuyoruz. Ülkemizin yağlık tohum ithalatının önüne geçebilmek için açtığımız fabrikada ayçiçeği yağı üretiyoruz. Tüketiciye Torku markasıyla sunduğumuz ürünler arasına şalgam suyunu, üzüm ve elma sirkesini de ekledik. Bu anlayış ve hassasiyetle ürün yelpazemizi geliştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
Türkiye nüfusu kadar ağaç kampanyası
Konya Şeker’in toplumsal sorumluluk bilinciyle yaptığı ağaçlandırma çalışmalarının temelinde de doğadan aldığını doğaya verme ilkesinin bulunduğunu belirten Ersöz, “Konya nüfusu kadar ağaç dikme hedefiyle başladığı bu yolda bugüne kadar 18.3 milyonun üzerinde ağaç diken Konya Şeker’in bundan sonraki hedefi Türkiye nüfusu kadar, 79 milyon ağaç dikmek” dedi.